Translate

måndag 21 november 2011

Bilder från Adelövs julmarknad.

Hallå där i dimman! Ja, för här är det dimma kan jag säga. Var precis ute med hundarna och det var rena gröten här ute på gården. Nu får man ta tid på sig att klä valpen i reflexväst och inte glömma ficklampan så man kan varna om det kommer någon bil.
Mina hundar gillar inte att gå på granris har jag förstått. Jag har lagt massor med ris på trappan och dom går omvägar och försöker gå bredvid och hoppa över. Jag som vill att dom ska trampa av sig smutsen om möjligt innan de går in. Ja ja, jag kan ju förstå om dom tycker att det är lite vasst. Det skulle jag med tycka om jag ginge barfota ...
Idag har jag samlat ihop alla barnens önskelistor från gårdagens marknad. Så i morgon åker dom i ett brev direkt till tomten i Tomteboda. Hoppas att han läser alla deras goa önskningar.
Här kommer ett par bilder från gårdagen.


Det ser väl trevligt ut, eller hur?  Välkomna åter nästa år.....
Tänk att det snart är jul igen! Vad tiden rullar på fort ändå. Läste av receptet idag för att rimma en egen vildsvinsskinka, vill till att planera i tid så man inte missar det.
Och som vanligt slog det mig härom dagen att det är hög tid att skicka en julklapp till vårat fadderbarn i Fillipinerna. Ja, barn o barn, hon är inte så liten längre. Hon är 23 år! Vi har stöttat henne i sexton år.
Känns bra att kunna hjälpa där hjälp behövs. Och vi har fin respons från henne med kort och brev.
Måntro vad man ska skicka i år????? Kanske bättre att ge henne lite mer pengar, ja det tror jag nog. En liten julpeng får det allt bli.
Nu ska jag roa mig med att slå in en present till en kompis. Har lite bus på gång, älskar att busa till det ibland. En lite annorlunda present som kan ge glädje länge tror jag....vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.